Úspešný druhý ročník má za sebou módna akcia roka Bata Fashion Weekend. Udalosť predstavujúca najnovšie trendy z oblasti módy a dizajnu sa v tomto roku odohrala v talianskom Miláne. Posledný víkend v apríli tak Palazzo Mezzanotte zaplnili módne prehliadky, novinky zo sveta obuvníctva a významné osobnosti z oblasti módy, umenia a biznisu.
Program Bata Fashion Weekendu sa odohrával v sobotu 28. apríla a v nedeľu 29. apríla. Novinkou tohto ročníka bol živý prenos z najdôležitejších častí programu. Záujemcovia tak mohli sledovať prehliadky na facebookových stránkach spoločnosti Baťa. Na mólach sa predstavili najhorúcejšie novinky z tohtoročných kolekcií. Bolo možné vidieť napríklad topánky z kolekcie Red Label, B-Flex či Bata Heritage.
Okrem módnych prehliadok, hudobných vystúpení a svetelných a tanečných šou si návštevníci prezreli aj prácu mladých talentovaných dizajnérov. Jedenásť finalistov súťaže Young Designers Challenge tu predstavilo svoje návrhy obuvi využívajúce krištále značky Preciosa. Počas sobotňajšieho galavečera porota na čele s návrhárkou Liběnou Rochovou vyhlásila víťaza tohto ročníka súťaže. S elegantnými čiernymi topánkami z brúsenej kože vyhrala študentka pražskej UMPRUM Tereza Kanyzová. Tá stavila na eleganciu, ale aj praktickosť. „Väčšina súťažiacich sa rozhodla pre elegantné topánky na podpätku. Ja som chcela urobiť niečo na každodenné nosenie, čo však bude stále elegantné. Krištále Preciosa sú navyše samy osebe výrazné, takže také topánky už podpätok ani nepotrebujú,“ uviedla. Topánky nesúce názov Amulet si budú záujemcovia môcť kúpiť vo vybraných predajniach Baťa na celom svete.
Na slávnostnom večere sa tiež predstavila speváčka Lenny, ktorá sa stala tohtoročnou globálnou tvárou značky Baťa (viac tu). Hosťom zaspievala svoju novú pieseň Enemy, ktorá je inšpirovaná celosvetovou kampaňou spoločnosti Baťa Me & Comfortable With It, ktorá upozorňuje na prežité stereotypy a podporuje myšlienku jedinečnosti a zdravého sebavedomia každého bez ohľadu na módny diktát. „Tento rok sme v rámci Bata Fashion Weekendu rozvinuli myšlienku našej kampane Me & Comfortable With It, ktorá propaguje zdravú sebadôveru a bojuje proti predsudkom. Snahou bolo transformovať kampaň do reálneho prostredia a všetky aktivity v rámci Bata Fashion Weekendu to demonštrovali,“ dodal Thomas Archer Bata, šéf marketingu spoločnosti Baťa.